سئو سایت و برند سازی

slider

برندینگ از طریق سئو

تعریف برند

برند یک نام ، اصطلاح ، طراحی ، نشانه و یا هر ویژگی دیگری است که فروشنده کالا و یا خدماتی را از سایر فروشندگان متمایز می سازد.

 

چرا باید برند سازی اساس استراتژی سئو باشد؟

همه ما اهمیت برند‌‌ینگ را می دانیم. برندینگ چیزی بیشتر از یک لوگو ، یک شعار تبلیغاتی و یا یک طراحی شماتیک است. برند تجربه‌ای است که شما به مشتریان خود ارائه می دهید، اینکه چطور آنها را وا می دارید که آنچه را که شما ارائه می دهید با قلب و روح خود درک کنند. برندسازی حرفه‌ای به شما این اجازه را می دهد که در فکر و قلب آنها نفوذ کنید.

اما برندینگ چه ارتباطی با سئو دارد؟ باید بگویم که برند‌سازی برای سئو بسیار مهم است. کافی است که جستجوی ساده ای در گوگل داشته باشید تا به اهمیت برند پی ببرید. طی پنج ، شش سال گذشته گوگل به برندها در رنکینگ گوگل توجه بیشتری داشته است و این بی دلیل نیست و اتفاقی در جریان است. که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

برندینگ چیست؟

ابتدا باید مفهوم برندینگ را درک کنیم. فرض کنیم که شما محصول و یا خدماتی را ارائه می دهید که ویژگی های قابل لمسی دارد که می توان آن را تشریح کرد. اما کسانی که محصول شما را خریداری می کنند کاملاً این ویژگی ها را درک نمی کنند. در این معادله متغیر دیگری نیز وجود دارد. چیزی که باعث ظاهر شدن درک و احساس آنها نسبت به محصول خریداری شده می شود، ویژگیی غیر قابل لمس.

این ویژگی هویت برند شماست. در مقاله من در مورد چگونگی ایجاد هویت برند، پروسه را به 6 قدم تقسیم بندی کرده ام: موقعیت تجاری شما، تشریح اهداف، یکتایی، جوهره ، ویژگی شخصیتی و پیامی که می خواهید ارائه دهید.

برند سازی یعنی شهرت و محبوبیت شما از محصول و یا خدمات شما جلوتر باشد. یعنی اینکه این قدرت را داشته باشد تا تاثیر مثبت خود را قبل از اینکه شروع به ارائه پیشنهاد خود ارائه دهید بگذارد.

ارتباط سئو و برند سازی

 

گوگل برای محاسبه رنکینگ سئو از الگوریتم استفاده می کند. کارشناسان خبره سئو نتایج هزاران جستجوی گوگل را مورد مطالعه قرار داده اند تا فاکتورهای تاثیرگذار رنکینگ را در الگوریتم گوگل مشخص کنند. در حال حاضر شما با بیشتر آنها آشنا هستید. فاکتورهایی مانند استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها ، تعداد بک لینک‌ ، سرعت بارگذاری صفحات و زمانی که کاربر در سایت صرف می کند. این فاکتورها قابل سنجش هستند و می توانید آنها را عینا اندازه گیری نمایید.

برندینگ اما پیچیده تر است و به سادگی قابل اندازه گیری نیست. بنابراین چه ارتباطی بین سئو و برندینگ وجود دارد؟

 

1- دریافت بک لینک با برندسازی

 

گوگل همچنان اعتبار بالایی به بک لینک برای محاسبه رنکینگ می دهد. لینک‌هایی طبیعی، متنی و مقالات که خریداری نشده باشند مورد توجه گوگل قرار می گیرد. بنابراین بهترین لینک‌ها آنهایی هستند که توسط کاربران سایت به مطالب شما ارجاع داده می شود. قرار نیست همه کسانی که مطالب سایت شما را می خوانند به آن لینک دهند. تنها درصد کوچکی حدود 2% تصمیم می گیرند که به مطالب شما لینک بدهند و بعضی از آنها هم از لینک دادن به مطالب منصرف می شوند. اگر مراجعه کنندگان قبلا راجع به شما نشنیده باشند حتی اگر مطالب سایت مورد توجه آنها قرار گیرد احتمالا مایل به لینک دادن به مطالب شما نداشته باشند. بخاطر اینکه شما شناخته شده نیستید.

از طرف دیگر فرض کنید که آنها قبلاً راجب به شما شنیده باشند و بدانند که شما در زمینه کاری خود شناخته شده باشید. آنها  برند و محبوبیت آنرا می دانند. در این صورت شما می توانید سرانجام این سناریو را حدس بزنید. آنها تمایل بیشتری به لینک دادن به شما دارند. 

2- افزایش اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی با برندینگ

 

اینکه شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیم بر رنکینگ در موتورهای جستجو دارند مبحث داغی در میان کارشناسان سئو است. فعلا این بحث را کنار بگذاریم. همانطور که می دانیم اگر مردم با برند شما آشنا باشند، احتمال بیشتری دارد که شما را مورد اشاره قرار دهند. اشتراک در شبکه های اجتماعی به معنای دیده شدن بیشتر است، هر چه اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد به همان نسبت احتمال لینک دادن به شما بیشتر می شود.

3- افزایش نرخ کلیک با برندسازی

 

نرخ کلیک ( Click through rate) از فاکتورهای رنکینگ جستجوی گوگل می باشد. فرض کنید که سایت شما در رتبه 5 صفحه اول باشد. اگر افراد روی  لینک سایت شما کلیک کنند خیلی زود رنکینگ سایت شما افزایش پیدا می کند. اما چرا آنها باید روی لینک شما بجای لینک سایت های بالاتر کلیک کنند؟

اگر آنها برند شما را بشناسند، آنها به سایتی می روند که برایشان آشناتر باشد. بنابراین حتی در صورتی که  گوگل به دیگر سایت ها رنک بالاتری بدهد و تعداد بک لینک آنها بیشتر از شما باشد افراد بدلیل شناختن برند شما ترجیح می دهند که روی لینک سایت شما کلیک کنند.

4- افزایش اعتبار سایت با برندینگ

 

اخیراً گوگل نسخه کامل Search Quality Rating Guidelines را منتشر نموده است. این راهنما چشم انداز بی نظیری از  اینکه گوگل بدنبال عبارات کیفی می گردد را نشان می دهد. سایتهایی که بهترین کیفیت را دارند توسط گوگل رتبه بالاتری می گیرند. این راهنما در مورد اعتبار وب سایت ها صحبت می کند. به ویژه منابع مستقل در مورد وب سایت چه نظری دارند. اینکه وب سایت چه اطلاعاتی را منتشر می کند و منابع مستقل خارجی نظیر مقالات ویکی پدیا ، وبلاگ ها ، مقالات مجلات و مباحث فوروم ها در مورد آن نشر می دهند و رتبه بندی سازمان های مستقل باعث کسب اعتبار برای وب سایت می شود و چطور می شود که اعتبار وب سایت را افزایش داد و جواب را احتمالا می دانید، با برندسازی

5- منشن شدن سایت با برندینگ

با به روز رسانی الگوریتم گوگل پاندا، اشاره به نام تجاری در الگوریتم جستجوی گوگل گنجانده شده است. گاهی اوقات افراد برندها را بدون پیوند دادن به آنها می شناسند. گوگل این را می داند. با در نظر گرفتن اشاره به نام تجاری گوگل به برندهایی که توسط بسیاری از مردم در  مورد آن صحبت می شود پاداش می دهد. این به معنای رتبه بندی جستجوی بالا‌تر است. اشاره به  نام تجاری در سایت های خبری می تواند به شدت موثر باشد. با مقاله ارتقای سئو با برندینگ با ما باشید.

2 دیدگاه برای “سئو سایت و برند سازی

  1. سلام، این یک دیدگاه است.
    برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاه‌ها، لطفا بخش دیدگاه‌ها در پیشخوان را ببینید.
    تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *