فرایند سئو سایت

سئو سایت لینکز

مراحل سئو سایت برای سایت جدید​

بهترین زمان برای شروع فکر کردن در مورد سئوی سایت زمانی است که تازه کار خود را شروع می کنید. باید از ابتدا قدم اول را درست بردارید تا بعدها به دردسر نیفتید.

اگر در مراحل اولیه ساخت یا راه‌اندازی وب سایت هستید ، چند مرحله اصلی وجود دارد که اکنون باید انجام دهید تا سئوی سایت شما طی روال درستی به پیش رود. به طوری که از همان ابتدا وب‌سایت برای ایجاد ترافیک ارگانیک و نیز رتبه بندی خوب برای کلمات کلیدی مورد نظر شما بهینه سازی شود.

سئو سایت لینکز

1- نام دامنه خود را با دقت انتخاب کنید.

نام دامنه یکی از عوامل رتبه بندی است که موتورهای جستجو به آن می پردازند تا دریابند که یک صفحه درباره چیست. اگر نام دامنه ای مناسب  انتخاب کنید که  آسان به خاطر سپردن می شود و با کلمه کلیدی اصلی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید مرتبط است، ایده آل است.

2- هاست یا میزبان وب معتبر انتخاب کنید.

گوگل پیش از همه چیز سرعت سایت که عامل رتبه بندی سئو است را در نظر می گیرد. یکی از بهترین اقدامات برای انجام این کار این است که از روز اول ارائه دهنده هاستینگ وب  که می تواند سرعت بالا بهمراه آپ تایم مداوم را ارائه دهد انتخاب کنید.

3- از لندینگ پیج یا صفحه فرود استفاده کنید.

تا زمانیکه مشفول طراحی و پیادهسازی صفحات وب سایت خود هستید بهتر از یک صفحه موقت برای معرفی وب سایت خود استفاده کنید.

4- در مورد کلمه کلیدی (Keyword) تحقیق کنید.

هدف گذاری کلمات کلیدی بخش بزرگی از سئو است. به منظور انجام مؤثر  سایر موارد دیگر در این لیست ، ابتدا باید ایده واضحی از اصطلاحات اصلی و زمینه های مورد نظر خود داشته باشید تا تلاش های سئوی خود را روی آن متمرکز کنید. 

می توانید از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner ، Google Trends برای تحقیق استفاده کنید.

با کلمات کلیدی طولانی (Long Tail) و با رقابت پذیری کم شروع کنید و برای دریافت ایده های بیشتر از تکمیل خودکار گوگل (Google Auto Complete) استفاده کنید.

5- شبکه های اجتماعی و لینک سازی سایت را آغاز کنید.

لینک بیلدینگ و معرفی سایت به کاربران فضای مجازی معمولا به عنوان آخرین گام در سئو سایت ذکر می شود. فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی میتواند ترافیک سایت شما را چند برابر افزایش دهد. اما چون جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی زمانبر می باشد و فرایند لینک سازی نیز از مراحل وقت گیر می باشد، بهتر است از همان ابتدا با یک استراتژی مناسب و تحلیل رقبا این گام اصلی را بردارید.

6- رقبا​ را آنالیز کنید.

ایده‌های خوب رقبا را بررسی کرده و از آن در سایت خود استفاده کنید تا بتوانید ترافیک و مشتریان هدف را به سمت سایت خود جذب کنید. وب‌سایت‌ های معتبر را به دقت بررسی کرده و با ابزارهای آنالیز بک لینک که در انتهای این مقاله آمده لینک های معتبر آنها را بررسی و برای سایت خود استفاده کنید.

7- معماری سایت خود را برنامه ریزی کنید.

اگر با یک سایت ساده شروع می کنید که فقط چند صفحه دارد، این موضوع فعلا در اولویت نیست. اما هنوز هم هوشمندانه است که از قبل معماری سایت خود را برنامه ریزی کنید. برای اکثر وب سایت ها ، معماری سایت باید از ساختار هرمی برخوردار باشد. صفحه اصلی شما در ابتدای صفحه قرار دارد و مهمترین صفحات بعدی (به طور معمول صفحه هایی که در فهرست اصلی شما قرار دارند) درست در زیر آن قرار دارند.

8- سایت خود را برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی کنید.

امروزه افراد هرچه بیشتر و بیشتر از تلفنهای خود برای انجام مرور صفحات وب روی می آورند ، کاربران و موتورهای جستجو به طور یکسان انتظار دارند وب سایت ها تجربه بصری تلفن همراه را به خوبی ارائه دهند. هنگام ساختن یک وب سایت جدید ، ضروری است که آن را ریسپانسیو طراحی کنید.

9- برای هر صفحه کلمه کلیدی خاصی را هدف‌گذاری کنید.

تحقیقات اولیه در مورد کلمات کلیدی می به شما کمک می کند که تصویری کلی از الگویی را که هنگام ساخت وب سایت خود استفاده می کنید ، بدست آورید ، اما همچنین انتخاب یک کلمه کلیدی هدف برای هر صفحه وب سایت در سایت شما نیز مناسب است.

10- URL ها را بهینه‌سازی کنید.

URL هر صفحه را در وب سایت خود بهینه‌سازی کنید. بهترین شکل ممکن برای URL این است که به راحتی به خاطر سپرده شود، با آنچه که در صفحه قراردارد مرتبط باشد و در صورت امکان از کلمه کلیدی مورد نظر خود برای صفحه استفاده کنید.

11- برچسب عنوان (Title) سایت را بهینه کنید.

از طریق تگ عنوان گوگل محتوای صفحه را درک می کند. تگ عنوان مهمترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی شماست. قرار دادن کلمات کلیدی در ابتدای عنوان ممکن است برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو موثر باشد.

سعی کنید برچسب عنوان خود را کوتاه نگه دارید – Google فقط 50-60 نویسه را در صفحه نتایج موتور جستجو نشان می دهد و همچنین قسمت کمتری از برچسب عنوان در برگه در بالای مرورگر شما نشان داده می شود. از بکار بردن تعداد زیادی از کلمات کلیدی در عنوان خودداری کنید.

12- تصاویر را بهینه‌سازی کنید.

از تگ Alt برای تصاویر استفاده کنید. برای ظاهر شدن در جستجوهای تصویری گوگل از کلمات کلیدی در قسمت alt استفاده کنید.

13- عناوین را بهینه کنید.

از تگ h در متن برای سازماندهی و خوانایی بهتر آن استفاده کنید. درصورتیکه استفاده از کلمات کلیدی باعث عجیب و غیر واقعی شدن متن نمی شود می توانید از آن در عنوان استفاده کنید.

14- محتوای سایت را بهینه کنید.

باید در ایجاد محتوای سایت دقت کنید زیرا موتورهای جستجو متوجه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می شوند و وب سایت شما برای آن مجازات می شود. اما تا زمانی که فقط از کلمات کلیدی هدف (و مترادف مربوطه) در متنهایی استفاده کنید که منطقی باشند مشکلی وجود نخواهد داشت.

15-عنوان‌های متای (Meta Descriptions) یکتا ایجاد کنید.

توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد ، اما در نرخ کلیک تاثیرگذار است. توضیحات متا صفحه وب شما زیر عنوان صفحه در هنگام چستچو نمایش داده می شود. برای هر صفحه توضیحات یکتا و مرتبط بنویسید. استفاده از کلمات کلیدی باعث برجسته شدن متن در نتایج جستجو و بالا رفتن نرخ کلیک خواهد شد.

16- به صفحات دیگر در وب سایت خود لینک دهید.

استفاده از لینک سازی داخلی علاوه بر اینکه حرکت کاربران در سایت را هدفمند و بهینه می کند، در درک ارتباط محتوا و صفحات نیز توسط ربات های گوگل نقش به سزایی دارد.
لینک سازی داخلی همچنین راهی برای نشان دادن به موتورهای جستجو است که چگونه صفحات مختلف شما به هم متصل و ترافیک را از یک صفحه در وب سایت به صفحه دیگر هدایت می کنند.

17- نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید.

قبل از نمایش صفحات وب در صفحه نتایج موتور جستجو ، گوگل باید وب سایت شما را ایندکس کند.

معمولاً خزندگان گوگل حتی اگر کاری انجام ندهید ، به مرور زمان راهی وب سایت شما می شوند ، اما می توانید با ارسال Sitemap خود از طریق کنسول جستجوی گوگل ( Google Search Console ) سرعت کار را افزایش دهید.

18- سرعت سایت را ارتقاء دهید.

 با استفاده از سایت GTMETRIX   و یا PageSpeed InSights به بررسی سرعت لود سایت پرداخته و سایت را برای لود شدن سریعتر بهینه سازی کنید.

19- سایت را در Google Analytics ثبت کنید.

برای بررسی آمار بازدید و بررسی ترافیک ورودی سایت از این ابزار استفاده نمائید.

20- یک برنامه سئو برای آینده ایجاد کنید.

اگر آیتم های لیست زیاد به نظر می رسد ، باید به آن عادت کنید زیرا این شروع راه است. سئو یک فرایند طولانی مدت و زمانبر است. محتوای خود را بروز نگه دارید و به طور منظم محتوای جدید ایجاد کنید. بر روی رتبه خود نظارت کنید، سئو مستلزم کار دائم و مستمر است.

SEO Checklist 2019 — How to Get More Organic Traffic (Fast!)

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *