طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک

6 دلیل برای مهاجرت به طراحی سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک بازگشتند! روزهایی که مشاغل کاراکترهای متحرک خود را در سرتاسر صفحه فرود داشتند تا جالب به نظر برسند ، اکنون به فراموشی سپرده شده اند. سازمان های بزرگ و کوچک این روزها از وب سایت های استاتیک استفاده می کنند.
 از نظر فنی ، یک وب سایت استاتیک فقط با HTML و CSS ساخته شده است و شامل برنامه نویسی و اسکریپت نویسی نمی شود. برای تغییر محتوا، کد منبع نیاز به ویرایش مستقیم دارد. صفحه وب پویا از اسکریپت های back-end و front-end برای میزبانی صفحات وب در یک وب سایت تشکیل شده است. وب سایت های پویا بر خلاف وب سایت های استاتیک با دیتابیس در خدمت محتوا هستند. به عبارت ساده ، در وب سایت استاتیک محتوای وب سایت همیشه یکسان است در حالی که برای یک وب سایت پویا محتوا ممکن است با هر بازدید تغییر کند. به عنوان مثال ، پست ها و تعامل روزمره مورد علاقه شما در Facebook یک وب سایت پویا است ، در حالی که سایتی که در مورد یک سرویس خاص می گوید ، مثل کتاب، ایستا است.

حال سوال این است که این بازگشت به وب سایت استاتیک به چه دلیل است؟ آیا سناریویی در تغییر تکنولوژیست؟ استفاده آسان است؟ یا چیزی کاملا متفاوت است؟ هر چه که هست آنها برگشته اند، قوی تر از گذشته.

اگر هنوز تردید دارید، نگران نباشید در ادامه دلایلی که باید به وب سایت استاتیک مهاجرت کنید ذکر شده است.

وب سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک محبوب هستند زیرا بسیار کارآمد ، بسیار سریع و معمولاً رایگان هستند. وبلاگ ها ، رزومه ها ، وب سایت های بازاریابی ، صفحات فرود و اسناد و مدارک ، همه کاندیداهای خوبی برای وب سایت های استاتیک هستند.

1- امنیت وب سایت استاتیک

هیچ واسطه ای وجود ندارد ، یعنی درگیر بانک اطلاعاتی نیست، که تهدید تزریق کد برای یک وب سایت باشد. هیچ افزونه و نرم افزاری پویا برای میزبانی وب سایت وجود ندارد.
وب سایت های استاتیک نسبت به وب سایت های پویا در موضوع امنیت ، شرطی برای عدم اطمینان ندارند زیرا به پلاگین های CMS وابسته نیستند. API و JavaScript برای انجام عملکردهای پویا وب سایت های استاتیک استفاده می شوند و خطر هک شدن ندارند. از طرف دیگر ، وب سایت های پویا به دلیل منابع چندگانه و افزونه ها ، بسیار مستعد هک شدن هستند.
گزارشی از WP WhiteSecurity اعلام کرده است که حدود 70٪ سایتهای وردپرس به دلیل عدم نگهداری و به روزرسانی در معرض خطر هک شدن توسط هکرها قرار دارند.

2. قابلیت اطمینان

احتمالا گاهی اوقات با پیغام خطای  “اتصال برقرار نشد” (The connection could not be established) مواجه شده اید که در درجه اول به دلیل اشتباهات پایگاه داده رخ می دهد. استفاده تنها از فایل های HTML پایه باعث می شود استفاده از CDN برای میزبانی سایت بسیار آسان تر شود.
از این رو ، هر زمان که حمله ای روی سرور انجام شود ، وب سایت استاتیک، می تواند به نزدیکترین گره دیگر در CDN هدایت شود. بر خلاف جایگزین پویای آن که ممکن است چند ساعت از دسترس خارج شود.

3- سرعت وب سایت استاتیک

نبود واسطه / پایگاه داده باعث می شود سایت استاتیک بسیار سریعتر بوده  و بارگزاری آن آسان تر شود. یک سایت استاتیک ده برابر سریعتر از یک سایت پویا که با CMS ساخته شده است می باشد. یکی دیگر از دلایل عملکرد سریع وب سایت این است که می توان آن را از گره نزدیک به مرورگر بارگزاری گردد.
طبق تحقیقات انجام شده توسط Kissmetrics ، حدود 47٪ از مردم انتظار دارند که وب سایت در مدت زمان 2 ثانیه بارگیری شود ، و قریب به 40٪ مردم منتظر بارگذاری وب سایت برای مدت زمان بیش از 3 ثانیه نیستند. از این رو ، با یک وب سایت استاتیک ، با کاهش نرخ پرش ناشی از بارگذاری آهسته ، می توانید به ترافیك بیشتر كمك كنید.

زمان بارگزاری سایت

Source: KISSmetrics

4. میزبانی وب و قیمت

وب سایت های استاتیک که دارای فایل‌های HTML هستند به فضای کمتری نیاز دارند و میزبانی این وب سایت ها ارزان تر از وب سایت های دینامیک می‌شود.

5- مقیاس پذیری

وقتی وب سایت شما سرانجام راه اندازی شده است چه کارهایی باید انجام شود؟ رسیدگی به ترافیک زیاد در وب سایت پویا ممکن است یک روند دشوار باشد زیرا نیاز به کار با کدهای پیچیده در سرور دارد. وب سایت های استاتیک با فایل‌های HTML را می توان تنها با افزایش پهنای باند ، به راحتی هماهنگ کرد.

6. پیشرفت های فناوری

زمانی بود که وب سایت‌های فروشگاه های آنلاین برای سازمان خود باید به وب سایت های پویا تکیه کنند که نیاز بود با برنامه نویسی پیچیده و خسته کننده سروکار داشته باشند.
با ابزاری مانند Magento ، داشتن یک وب سایت استاتیک برای مشاغل فروشگاه محور امکان پذیر است. یک سبد خرید مبتنی بر اسکریپت جاوا ، به نام Snipcart ، عملکرد سایت تجارت الکترونیکی را در یک وب سایت استاتیک ادغام می کند و نیاز وب سایت های پویا را برطرف می کند. داشبورد Snipcart می تواند موجودی فروش و کالاها را مدیریت کند و API آن نیز می تواند با ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و سیستم های نرم افزاری مدیریت موجودی یکپارچه شود.
بنابراین به راحتی می توان گفت که وب سایت های استاتیک بازگشت فوق العاده ای داشته اند و آنها در اینجا هستند تا با مزایای بیشتری بمانند. از آنجا که یک وب سایت چهره دیجیتالی تجارت است ، سازمان‌ها باید کلیه عوامل و ضروریات وب سایت تجاری خود را مورد توجه قرار دهند و باید قبل از ساختن وب سایت ، کلیه ابزارها و سیستم عاملهای جدید را ارزیابی کنند.